W 2020 roku doszło do rewolucji rynkowej spowodowanej wybuchem pandemii. Sytuacja tak szczególnie mocno dotknęła branżę budowlaną i elektroinstalacyjną, w której zdecydowana większość sprzedaży odbywała się stacjonarnie. Znane i działające wcześniej mechanizmy realizowania planów budżetowych częściowo się zdezaktualizowały i trzeba było zacząć szukać nowych dróg pozyskiwania klientów. Nagła konieczność uruchomienia sprzedaży w e-commerce dla wielu marek była niemożliwa z uwagi na brak kompetencji w ramach swoich organizacji w tym zakresie.
W takim właśnie momencie zgłosiła się do nas marka fischer, która była świadoma, że kryzysowy moment to doskonała okazja, by odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klientów. Zaprojektowanie nowoczesnej komunikacji produktowej w e-commerce idealnie wpisywało się w strategię budowania wizerunku marki innowacyjnej i szerokiej edukacji klientów w zakresie korzyści oferowanych przez markę i jej produkty.
Dane z badań pokazują, jak mocno zmienił się krajobraz e-commerce. Po pierwsze, liczba internautów kupujących online zwiększyła się do 73%, co daje wzrost o 11 p.p. w stosunku do roku wcześniejszego (Gemius: „E-commerce w Polsce 2020”). Poza tym zmieniła się struktura e-klientów, m.in. zaktywizowali się użytkownicy po 50. roku życia. Po drugie, Polacy zaczęli kupować w internecie produkty, które wcześniej nabywali wyłącznie lub głównie stacjonarnie. Wiele branż zanotowało wzrosty sprzedaży w kanale online od kilkunastu do kilkudziesięciu procent rok do roku (m.in. kosmetyki, farmacja, wyposażenie wnętrz, branża budowlana).
I po trzecie, dynamicznie rośnie liczba nowych sklepów online, które zauważyły, jak ważnym kanałem sprzedaży staje się e-commerce. W Polsce, wg raportu Shoppera, w 2020 roku pojawiło się aż 12 tys. (!) nowych e-sklepów (najwięcej z branży kosmetycznej, wyposażenia domu i ogrodu oraz delikatesów). Wszystko to sprawia, że w sprzedaży online doświadczamy tak dużej konkurencyjności, z jaką nigdy wcześniej nie mieliśmy do czynienia. W efekcie producenci i dystrybutorzy muszą włożyć znacznie większe wysiłki w dotarcie do klienta, wzbudzenie w nim zaufania, pozyskanie go oraz zdobycie jego lojalności.
Po lewej stronie stary opis produktu na stronie tim.pl, natomiast po prawej stronie ukazano fragment nowego opisu produktu typu Rich Content przedstawiony w bardziej przejrzysty i angażujący sposób (m.in. dzięki animowanym ikonom) – wdrożono do tim.pl