Automatyzacja obsługi w sieci MediaMarkt

Media Markt to europejski lider w branży elektroniki użytkowej posiadający ponad 1 tys. punktów sprzedaży detalicznej na całym kontynencie. W Polsce marka posiada ponad 80 sklepów stacjonarnych oraz sklep internetowy mediamarkt.pl. Od początku rozwoju e-commerce dla sieci MediaMarkt było oczywiste, że również w sklepie internetowym klient musi otrzymać support w postaci asystenta, który odpowie na pojawiające się zapytania.

Marzec 2021 – pandemia za nas zrobiła „sprawdzam” i okazało się, że chat na żywo, z którego korzystamy po prostu nie spełnia swojej roli – jest mało wydajny, a obsługa tym kanałem jest nieefektywna i zbyt długa, a także nie zaspokaja oczekiwań klienta, który buszując w świecie zakupów online chce otrzymać odpowiedź „tu i teraz”.

Podczas poszukiwań narzędzia mieliśmy mocno sprecyzowane oczekiwania – wiedzieliśmy, że opcja z czatem na żywo to już historia, głównie dlatego, że zapytania naszych klientów są powtarzalne, na pewnych etapach Customer Journey, a nauczenie czatbota będzie prostsze. Poza tym tego typu rozwiązanie pozwoli nam pogodzić satysfakcję klienta z innymi celami firmy, jak szukanie rozwiązań tak samo dobrych, ale tańszych.

Jakie wyzwania wtedy mieliśmy?

  1. Obsługa zgłoszeń przez telefon oraz e-mail była dla nas bardzo kosztowna i czasochłonna.
  2. Zwiększona liczba zapytań w powtarzalnych sprawach była frustrująca i przytłaczająca dla agentów.
  3. Dotychczasowe narzędzia były nieintuicyjne dla użytkownika i nie zapewniały nam wsparcia.

I tak w maju 2021 zadebiutował na stronie mediamarkt.pl chatbot Zowie – najpierw tylko w wersji desktop, można powiedzieć najmłodszy konsultant MediaMarkt. Trudno w to uwierzyć, ale wtedy wydawało nam się, że w takiej wersji na komputer jest wystarczający.

Od tamtej pory nasz chatbot rozwijał się bardzo szybko i pilnie się uczył zapytań klientów...

Cały case na łamach „zerowego” magazynu „CASE STUDY”. Kup teraz ten numer!

ZAMÓW PUBLIKACJĘ CASE’A W SERWISIE i/LUB MAGAZYNIE

Przeczytaj także