Jak sieć sklepów Lewiatan maksymalizuje potencjał Google Maps za pomocą Center AI

Lewiatan to jedna z wiodących sieci handlowych w Polsce, która powstała w 1994 roku jako konsorcjum zakupowe mające na celu stawienie czoła konkurencji zagranicznych sieci handlowych. Obecnie marka ta posiada 3200 sklepów, co plasuje ją w ścisłej czołówce organizacji handlowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej. Lewiatan szczególny nacisk kładzie na tworzenie lokalnie dostosowanych, przyjaznych sklepów i wspieranie swoich franczyzobiorców w aktywnym rozwoju biznesu.

Wyzwanie

Lewiatan, jako jedna z najdłużej funkcjonujących sieci franczyzowych oraz najbardziej rozpoznawalnych marek sklepów detalicznych na polskim rynku, zmierzył się z wyzwaniem uporządkowania i zarządzania swoją obecnością w Mapach Google oraz ochroną informacji w wizytówkach. W przypadku sieci liczącej ponad trzy tysiące sklepów, nawet tak podstawowe działania jak aktualizacja godzin otwarcia czy numeru telefonu, stanowiły spore wyzwanie, zarówno ze względu na czasochłonność, jak i konieczność komunikacji centrali firmy z franczyzobiorcami. Ponadto, sporym wyzwaniem było utrzymanie spójności wizerunku marki w tym kanale, ponieważ większość wizytówek w Google Maps była wyłącznie w rękach franczyzobiorców. Powyższe wyzwania skłoniły zespół marketingu do poszukiwania rozwiązania, które pozwoliłoby na współpracę i podzielenie się działaniami w obszarze Google Maps, między centralą firmy a franczyzobiorcami. Celem było utrzymanie spójności wizerunku i komunikacji marki oraz maksymalne wsparcie franczyzobiorców w generowaniu ruchu w sklepach, przy jednoczesnym pozostawieniu im możliwości wykonywania działań, na które chcieli mieć wpływ. Potrzebne było rozwiązanie dające dużą elastyczność w podziale zadań i zakresu uprawnień wielu użytkowników.

Ewa Ratajczyk

Kierownik Działu Marketingu Sprzedaży Lewiatan Holding S.A.

Podjęliśmy wyzwanie uporządkowania i zarządzania obecnością sklepów PSH Lewiatan w Mapach Google. A to niełatwe zadanie biorąc pod uwagę fakt, że jest ich ponad 3200! Na szczęście mieliśmy sprawdzonego partnera, który na każdym etapie wspierał nasze działania. Uporządkowaliśmy wizytówki sklepów i zautomatyzowaliśmy proces dzięki narzędziu Center AI. Wdrożone rozwiązanie pozwala nam na komunikację z klientami z poziomu Google Maps. To ważne, bo narzędzie to ewoluuje w kierunku komunikatora social media. Już dziś możemy odpowiadać na pytania klientów i na bieżąco przekazywać im informacje o prowadzonych projektach. Spójna identyfikacja wpływa również pozytywnie na wizerunek marki.

Rozwiązanie

Sieć Lewiatan zdecydowała się na użycie rozwiązania Center AI, które odpowiadało na powyższe potrzeby oferując wiele dodatkowych korzyści w zakresie lokalnego marketingu i Customer Experience. Poza zbiorczym zarządzaniem wszystkimi danymi i informacjami w tysiącach wizytówek w Google Maps, zespół Lewiatana oraz poszczególni franczyzobiorcy korzystają z możliwości zbiorczego publikowania zdjęć oraz postów marketingowych i ofert w wizytówkach, co przyczynia się do wzrostu konwersji na wizyty w sklepie oraz poprawia pozycje ich wizytówek w wynikach lokalnego wyszukiwania. Ponadto zarówno franczyzobiorcy, jak i zespół marketingu w centrali firmy, na bieżąco monitorują i analizują oceny oraz opinie klientów. Franczyzobiorcom pozwala to na wygodniejsze zbieranie i analizowanie informacji zwrotnych od klientów oraz poprawę ich doświadczeń zakupowych. Na poziomie centrali firmy tworzone są regularnie raporty zbiorcze, przedstawiające obraz doświadczeń klientów całej sieci oraz poszczególnych sklepów, pozwalając dostrzegać trendy i planować zmiany. Bardzo ważnym elementem działań marki Lewiatan w obszarze Google Maps jest też budowanie relacji z lokalnymi społecznościami poprzez udzielanie klientom odpowiedzi na opinie pozostawiane pod wizytówkami poszczególnych sklepów. Ma to na celu pokazanie klientom, że ich głos się liczy, że mogą liczyć na odpowiedź, a także okazanie im wdzięczności i szacunku...

Cały case na łamach „zerowego” magazynu „CASE STUDY”. Kup teraz ten numer!

ZAMÓW PUBLIKACJĘ CASE’A W SERWISIE i/LUB MAGAZYNIE

Przeczytaj także