Sprzedaż

Kampania, która sprzedała „The Host”. Poznaj case promocji podręcznika

Mówienie publiczne to zawodowa codzienność – wideokonferencje, social media, spotkania zarządu – choć bez świateł sceny, wszędzie tam jest publiczność. W podręczniku „The Host” o skutecznym mówieniu do ludzi, Jarosław Kuźniar przekazał swoje 30 lat doświadczenia medialnego i ekspercką wiedzę. Model self-publishingu i niestandardowa kampania marketingowa oparta na B2B przyczyniły się do wyprzedania pierwszego nakładu w dwa miesiące. Co się sprawdziło w agencji Kuźniar Media?
 
fot. Voice House Academy/ Kuźniar Media

Ważna była dla mnie niezależność. Własne media, własna agencja kreatywna i wreszcie własny podręcznik o public speaking. Od początku chciałem wydać go we współpracy z Imker, żeby mieć wpływ na wygląd okładki, ilustracji i samej promocji – mówi Jarosław Kuźniar. – W podręczniku zawarłem praktyczną wiedzę, żeby pomóc liderom czuć się swobodniej w każdej publicznej sytuacji. Stąd myśl, żeby w przedsprzedaży najpierw zapukać do biznesu. Sprawdziło się. Mój Zespół wyszedł ze schematów tradycyjnej kampanii.

Jarosław Kuźniar

Dziennikarz, host, szkoleniowiec public speaking. Mentor Voice House Academy, CEO Kuźniar Media i founder Voice House.

Co zrobiliśmy przed startem przedsprzedaży?

  • Nagraliśmy w naszym studio Voice House 7 podcastowych rozmów z ekspertami, których fragmenty można przeczytać w podręczniku. Rozmowy zamieściliśmy w naszej aplikacji Voice House Club.
  • Wybraliśmy utalentowaną rysowniczkę Gosię Tchorzewską, która zaprojektowała postać Hosta (brand hero). Kreska GoTek Rysuje nadała charakteru okładce i ilustracjom w podręczniku.
  • Na okładce rozbudowaliśmy tytuł podręcznika o drugi człon, który jasno komunikował przeznaczenie podręcznika.
  • Na podstawie ilustracji i wybranej kolorystyki stworzyliśmy brandbook do komunikacji marketingowej.
  • Zaprojektowaliśmy stopkę mailową i zdjęcia w tle na LinkedIn, które były widoczne u wszystkich pracowników Kuźniar Media.
  • Postawiliśmy landing page z zapisami na przedsprzedaż, a potem zintegrowaliśmy go z systemem e-commerce od Imker.
  • Nagraliśmy krótki film, w którym autor opowiada o podręczniku. Zamieściliśmy go na górze landing page’a i wykorzystaliśmy w komunikacji social media.
  • Przedstawiliśmy na stronie sylwetki ekspertów, tematy rozdziałów, recenzje i fragmenty podręcznika, tak aby każdy zainteresowany mógł lepiej poznać produkt.
  • Ułożyliśmy kalendarz medialny uwzględniający konferencje branżowe dla przedsiębiorców i leaderów. Możliwość budowania świadomości o podręczniku w promocji B2B dały nam eventy takie jak, I marketing i I Business & HR.
  • Poprosiliśmy liderów opinii o zrecenzowanie podręcznika: dr. Krzysztofa Kuźmicza z Akademii Leona Koźmińskiego, Monikę Smulewicz, CEO HR na Szpilkach, Bartka Pucka, CEO Forward Operators i Annę Kołodziej, redaktor naczelną sprawny.marketing. Eksperci z różnych obszarów – akademicki, HR, technologiczny i marketingowy – pokazują, że „The Host” jest podręcznikiem dla wielu grup zawodowych. Dodatkowo Akademia Leona Koźmińskiego i sprawny.marketing objęli podręcznik patronatem medialnym.
  • Przygotowaliśmy ofertę pakietów z rabatami dla firm zamawiających powyżej 20 egzemplarzy.
fot. Voice House Academy/ Kuźniar Media

Pełne przygotowanie do sprzedaży pozwoliło ruszyć z komunikacją. Głównym motywem był pomarańczowy kolor i postać Hosta – elementy wyróżniające się na tle innych komunikatów.

Gdy sprzedaż ruszyła, skontaktowaliśmy się ze wszystkimi dotychczasowymi Partnerami B2B, przedstawiając ofertę dla firm. Do rabatów na hurtowy zakup podręczników dodawaliśmy także zniżkę na szkolenia i konsultacje z wystąpień publicznych z Jarosławem Kuźniarem. Sprzedaż łączona pozwoliła pokazać więcej z portfolio usług marki Voice House Academy.

Sprzedaż przez podcasty

Użytkownicy aplikacji Voice House Club otrzymali pełny dostęp do eksperckich wywiadów o publicznych wystąpieniach. Naturalnie odkrywali nowy podcast, a przy okazji dowiadywali się o premierze podręcznika „The Host”, który może jeszcze bardziej rozwinąć ich wiedzę.

Jednym z pakietów sprzedaży „The Host” jest zestaw podręcznik, e-book i roczny dostęp do Voice House Club. Taki zestaw był atrakcyjny cenowo, a nam pozwolił poszerzyć bazę Słuchaczy podcastów produkowanych przez nasz Voice House.

Kompleksowa opieka komunikacji marki własnej

W agencji Kuźniar Media zadbaliśmy też o copywriting wszystkich tekstów promocyjnych, postawienie płatnej kampanii na Facebooku i Instagramie oraz komunikację w social media. ROAS z reklam w Meta (Facebook Ads) osiągnął ponad 800%.

Zaprojektowaliśmy też newsletter Voice House Academy, w którym dzielimy się co tydzień krótką poradą o public speaking. Wysyłamy go do wszystkich pozyskanych w kampanii leadów, aby utrzymać dłuższą relację z odbiorcami i proponować im szkolenia z oferty grupy Kuźniar Media.

Strefa „Ty też jesteś Hostem” na konferencji Sprawnego Marketingu

Nie ma nic gorszego niż nudne stoisko na branżowej konferencji. Wiemy, że gadżetem reklamowym łatwo jest przyciągnąć uwagę uczestnika, ale relacja między marką a potencjalnym Klientem jest zbyt płytka.

Zamiast rozdawać ulotki czy długopisy, postanowiliśmy dać uczestnikom eventu I Business & HR nowe doświadczenie – zamienić tremę w pewność siebie.

  • Przygotowaliśmy teksty na prompter na bazie podręcznika „The Host” Jarosława Kuźniara.
  • Ustawiliśmy profesjonalne światło, kamerę i mikrofon.
  • Przygotowaliśmy ściankę bazując na okładce podręcznika “The Host”. Sylwetka uczestników zastępowała podręcznikowego Hosta, stojącego w świetle reflektora.
  • Zapraszaliśmy Gości eventu sprawny.marketing do sprawdzenia swoich sił w publicznym występie.
  • Uczestnicy w nagraniu wideo dawali porady, jak skutecznie mówić do ludzi i zachować się przed publicznością.
  • W ramach nagrody za występ dawaliśmy zakładkę do książki z kodem na miesięczny dostęp do aplikacji Voice House Club, gdzie można posłuchać rozmów z ekspertami „The Host”. To pomogło przedłużyć nić kontaktu i poszerzyć bazę Słuchaczy podcastów Voice House.

Reakcje odwiedzających były podobne – entuzjazm, trochę strachu i stresu, a po nagraniu ulga i zadowolenie z siebie. Widzieliśmy, jak przełamują swoje blokady w public speaking. Tym ćwiczeniem pokazaliśmy, że w dobie social media każdy jest hostem, a scena jest wszędzie.

Klaudia Łepkowska-Suska

Chief Communication Officer w Kuźniar Media

Zmontowaliśmy nagrania i przesłaliśmy indywidualnie do każdego Gościa strefy. Krótkie wideo z brandingiem The Host było gotowe do szybkiej publikacji w social mediach. To zachęciło Uczestników do pokazania filmu we własnych kanałach na Instagramie, Facebooku, LinkedIn, TikToku i w YouTube Shorts.

Trzeciego dnia konferencji na scenie wystąpił Jarosław Kuźniar z prelekcją „AI nie odbierze Ci języka”. Rozdawał autografy wszystkim chętnym Czytelnikom świeżo wydrukowanego podręcznika. „The Host” był również dostępny w sprzedaży na miejscu.

Organizacja strefy eventowej pozwoliła nam zdobyć kolejną pulę potencjalnych Klientów. Każdy element promocji (ścianka, koszulki, zakładki do książki, monidło z postacią Hosta) zawierał kod QR z przekierowaniem landing page sprzedaży podręcznika.

Aby wzbudzić większe zainteresowanie, utworzyliśmy konkurs na Instagramie. Zadaniem było napisanie kreatywnego komentarza “jak się czujesz na scenie”, a laureaci mogli wygrać podręcznik oraz konsultację z wystąpień publicznych z Jarosławem Kuźniarem. Ulotka z zachętą do konkursu trafiła w paczce powitalnej dla wszystkich uczestników konferencji I Business & HR. Działanie zwiększyło też liczbę obserwujących instagramowy profil @voicehouseacademy.

fot. sprawny.marketing

Premiera podręcznika w formie eksperckiej dyskusji

Premiera podręcznika „The Host” przyciągnęła liczne grono uczestników do Trend House w CIC Warsaw. Zależało nam, żeby nie było to tylko spotkanie autorskie z Jarosławem Kuźniarem.

Zorganizowaliśmy dyskusję na żywo z ekspertami książki. Swoimi komentarzami podzielili się Daria Abramowicz, Dominika Pruszczak, dr Konrad Piotrowski, dr Ewa Pragłowska, Klaudia Łepkowska-Suska, Maja Wojnarowicz oraz ilustratorka Gosia Tchorzewska / GoTek Rysuje. Rozmowy dotyczyły psychologii, pracy z głosem, efektywnej komunikacji marek oraz procesu tworzenia. W drugiej części wydarzenia Kamil Sołdacki, szef audio Voice House, pytał Jarosława Kuźniara o kulisy pracy nad „The Host”.

Goście premiery mogli nie tylko osobiście spotkać się z autorem, ale również pogłębić wiedzę na temat występów publicznych.

fot. Voice House Academy/ Kuźniar Media

Sukces sprzedaży podręcznika

Pierwsza część kampanii marketingowej podręcznika „The Host” zakończyła się sukcesem.

Po uruchomieniu wysyłek do pierwszych Czytelników, cały LinkedIn świecił na pomarańczowo. Ludzie pokazywali swoje mikołajkowe prezenty w postaci podręcznika i rekomendowali innym przeczytanie „The Host”. Pochlebnych recenzji przybywało, a my notowaliśmy kolejne fale zamówień. Polecenia liderów z różnych branż napędziły nam ruch na stronie Voice House Academy.

Dominika Wołk

Communication Manager w Kuźniar Media

Pierwszy nakład podręcznika wyprzedał się w dwa miesiące i od razu postanowiliśmy zamówić drugi druk. W 2024 roku do sprzedaży książki i e-booka, dołączy audiobook „The Host”, co umożliwi dotarcie do szerszej grupy Odbiorców.

ZAMÓW PUBLIKACJĘ CASE’A W SERWISIE i/LUB MAGAZYNIE

Przeczytaj także