E-COMMERCE

Rola projektowania doświadczeń w transformacji e-commerce marki A. Blikle

 

Jak wzmocniła się obecność online jednej z najstarszych polskich marek cukierniczych – A.Blikle dzięki wykorzystaniu procesu design thinking i narzędzi UX.
 

 

 

Suprematic to studio experience design oferujące usługi z zakresu projektowania i rozwoju marek oraz produktów cyfrowych takich jak budowa strategii, brandingu, UX research, projektowanie i development. Studio, łącząc kompetencje w budowaniu strategii i kreowaniu komunikacji wizualnej proponuje firmom rozwiązania, które uwzględniają kontekst kulturowy oraz tworzenie produktów i usług z myślą o budowaniu doświadczeń.

Właśnie dlatego marka cukiernicza A.Blikle postawiła na współpracę ze studiem w zakresie transformacji swojej dotychczasowej strony internetowej. Zadaniem Suprematic było opracowanie nowej strony internetowej wraz ze sklepem, który pozwoliłby na sprzedaż i zamówienia produktów cukierniczych online. Dzięki metodom badawczym i projektowym, zespół projektantów UX z Suprematic przygotował zoptymalizowaną ścieżkę zakupową, jednocześnie podkreślając charakter marki Blikle w lekkim i nowoczesnym interfejsie.

Doświadczenia zakupowe na nowym poziomie: Jak narzędzia UX wpłynęły na sukces projektu

Suprematic rozpoczął projekt od głębokiego zrozumienia grupy docelowej Bliklego poprzez stworzenie person, czyli fikcyjnych sylwetek reprezentujących typowych użytkowników strony. W oparciu o persony, opracowano customer journey map (mapę podróży klienta), która systematyzuje wszystkie interakcje danej persony z firmą począwszy od pierwszej styczności z marką aż po działania będące następstwem zakupu. Mapa pomogła zidentyfikować możliwe problemy i zoptymalizować etapy interakcji użytkownika ze stroną. W procesie projektowania interfejsów i ścieżek dokładnie zrozumienie grupy docelowej ma ogromne znaczenie dla zasadności projektowanych rozwiązań. Następnie, w ramach współpracy z zespołem A.Blikle, przeprowadzono warsztaty, które miały na celu zrozumienie wizji i celów marki, jak również identyfikację kluczowych wyzwań w obszarze sprzedaży online. W ich wyniku zespół Suprematic wyznaczył kluczowe cele projektu i wskaźniki wyników, które obejmowały optymalizację architektury informacji pod kątem SEO, wyeksponowanie produktów i skrócenie ścieżki zakupowej.

 

Narzędzia i metody badawcze UX są niezwykle istotne w kontekście projektowania dla e-commerce ponieważ opierają wszystko na rzeczywistych potrzebach. Pozwala to podejmować świadome decyzje, które przynoszą wzrost w sprzedaży i pozwalają wyprzedzić konkurencję. Wdrażanie tych narzędzi i metod w projekcie dla marki Blikle przyniosło nam wiele korzyści. Pozwoliło skoncentrować się na zoptymalizowaniu ścieżki zakupowej, dopasowaniu interfejsu do potrzeb użytkowników oraz projektowaniu stron produktów, które dostarczają istotnych informacji potrzebnych do podjęcia decyzji zakupowych. Dzięki temu osiągnęliśmy efektywność procesu sprzedażowego jednocześnie dostarczając spersonalizowane, intuicyjne i satysfakcjonujące doświadczenia zakupowe.

Aleksandra Brzozowska-Nowak

founder & head of design, Suprematic

 

 

 

Optymalizacja interfejsu e-commerce dla lepszych doświadczeń zakupowych klientów

Na podstawie zebranych informacji i ustalonych celów, studio Suprematic przystąpiło do kolejnego kroku jakim były sesje ideacyjne oraz opracowanie w ich wyniku makiet i architektury informacji strony. Wnikliwe analizy pozwoliły na stworzenie intuicyjnej nawigacji, umożliwiającej łatwe odnalezienie produktów i efektywną ścieżkę zakupową. Kładąc duży nacisk na zrozumienie psychologii użytkowników, studio zaprojektowało interfejs, który zaspokaja ich potrzeby i zapewnia wyjątkowe wrażenia zakupowe.

 

 

W trakcie projektowania, skupiono się na stworzeniu estetycznego i minimalistycznego designu, który jednocześnie podkreślał cechy marki A.Blikle. Złoty kolor, będący charakterystycznym elementem wizualnym marki, został zastosowany w subtelny i elegancki sposób, aby wzmocnić jej rozpoznawalność. Wprowadzenie mikrointerakcji, takich jak efekty hover czy animacje, wzbogaciło doświadczenia użytkownika i intuicyjność interfejsu. Zespół projektowy zwrócił również szczególną uwagę na optymalizację wydajności interfejsu, szczególnie na urządzeniach mobilnych. Strony produktów zostały zoptymalizowane pod kątem ścieżki zakupowej i potrzeb użytkowników – zastosowano dodatkowe sekcje uzupełniające informacje o produkcie, sposobie jego dostarczenia czy czasie realizacji jak również dwie karuzele, sugerujące zarówno alternatywne i dodatkowe produkty, aby umożliwić klientom łatwe porównywanie i eksplorację oferty. W ramach dalszych działań, zespół specjalistów z Suprematic zaprojektował one-page checkout, co pozwoliło na skrócenie ścieżki zakupowej i zwiększenie konwersji. Mając na uwadze użytkowników reprezentujących starsze grupy docelowe, szczególny nacisk położono na dostępność i czytelność informacji, a także umożliwiono składanie zamówień przez telefon.

 

Strona zbiera same przychylne komentarze, design jest na prawdę świetny – uchwycone zostały moje wszystkie prośby. Jest to nie zatracenie ducha starego A.Blikle z dużą dozą nowoczesności i powiewu świeżości. Współpraca na plus, terminowa, z mnóstwem rozwiązań, zawsze byłam zadowolona po spotkaniu – czułam, że pracuję z ekspertem.

Karolina Fudalej

Dyrektor Regionalna Sprzedaży i Marketingu

 

 

Dzięki tak szeroko zakrojonym działaniom, osiągnięto założone cele projektowe, dostarczając marce Blikle innowacyjne, efektywne i inspirujące rozwiązania w obszarze e-commerce. Działania firmy Suprematic w zakresie user experience design przyczyniły się do trwającej transformacji marki A.Blikle w świecie cyfrowym, stworzenia kompletnie nowego kanału sprzedaży oraz umocnienia jej pozycji jako lidera w branży cukierniczej.

 

ZAMÓW PUBLIKACJĘ CASE’A W SERWISIE i/LUB MAGAZYNIE

Przeczytaj także