Ważna była dla mnie niezależność. Własne media, własna agencja kreatywna i wreszcie własny podręcznik o public speaking. Od początku chciałem wydać go we współpracy z Imker, żeby mieć wpływ na wygląd okładki, ilustracji i samej promocji – mówi Jarosław Kuźniar. – W podręczniku zawarłem praktyczną wiedzę, żeby pomóc liderom czuć się swobodniej w każdej publicznej sytuacji. Stąd myśl, żeby w przedsprzedaży najpierw zapukać do biznesu. Sprawdziło się. Mój Zespół wyszedł ze schematów tradycyjnej kampanii.
Dziennikarz, host, szkoleniowiec public speaking. Mentor Voice House Academy, CEO Kuźniar Media i founder Voice House.
Pełne przygotowanie do sprzedaży pozwoliło ruszyć z komunikacją. Głównym motywem był pomarańczowy kolor i postać Hosta – elementy wyróżniające się na tle innych komunikatów.
Gdy sprzedaż ruszyła, skontaktowaliśmy się ze wszystkimi dotychczasowymi Partnerami B2B, przedstawiając ofertę dla firm. Do rabatów na hurtowy zakup podręczników dodawaliśmy także zniżkę na szkolenia i konsultacje z wystąpień publicznych z Jarosławem Kuźniarem. Sprzedaż łączona pozwoliła pokazać więcej z portfolio usług marki Voice House Academy.
Użytkownicy aplikacji Voice House Club otrzymali pełny dostęp do eksperckich wywiadów o publicznych wystąpieniach. Naturalnie odkrywali nowy podcast, a przy okazji dowiadywali się o premierze podręcznika „The Host”, który może jeszcze bardziej rozwinąć ich wiedzę.
Jednym z pakietów sprzedaży „The Host” jest zestaw podręcznik, e-book i roczny dostęp do Voice House Club. Taki zestaw był atrakcyjny cenowo, a nam pozwolił poszerzyć bazę Słuchaczy podcastów produkowanych przez nasz Voice House.
W agencji Kuźniar Media zadbaliśmy też o copywriting wszystkich tekstów promocyjnych, postawienie płatnej kampanii na Facebooku i Instagramie oraz komunikację w social media. ROAS z reklam w Meta (Facebook Ads) osiągnął ponad 800%.
Zaprojektowaliśmy też newsletter Voice House Academy, w którym dzielimy się co tydzień krótką poradą o public speaking. Wysyłamy go do wszystkich pozyskanych w kampanii leadów, aby utrzymać dłuższą relację z odbiorcami i proponować im szkolenia z oferty grupy Kuźniar Media.
Nie ma nic gorszego niż nudne stoisko na branżowej konferencji. Wiemy, że gadżetem reklamowym łatwo jest przyciągnąć uwagę uczestnika, ale relacja między marką a potencjalnym Klientem jest zbyt płytka.
Zamiast rozdawać ulotki czy długopisy, postanowiliśmy dać uczestnikom eventu I Business & HR nowe doświadczenie – zamienić tremę w pewność siebie.
Reakcje odwiedzających były podobne – entuzjazm, trochę strachu i stresu, a po nagraniu ulga i zadowolenie z siebie. Widzieliśmy, jak przełamują swoje blokady w public speaking. Tym ćwiczeniem pokazaliśmy, że w dobie social media każdy jest hostem, a scena jest wszędzie.
Chief Communication Officer w Kuźniar Media
Zmontowaliśmy nagrania i przesłaliśmy indywidualnie do każdego Gościa strefy. Krótkie wideo z brandingiem The Host było gotowe do szybkiej publikacji w social mediach. To zachęciło Uczestników do pokazania filmu we własnych kanałach na Instagramie, Facebooku, LinkedIn, TikToku i w YouTube Shorts.
Wyświetl ten post na Instagramie
Trzeciego dnia konferencji na scenie wystąpił Jarosław Kuźniar z prelekcją „AI nie odbierze Ci języka”. Rozdawał autografy wszystkim chętnym Czytelnikom świeżo wydrukowanego podręcznika. „The Host” był również dostępny w sprzedaży na miejscu.
Organizacja strefy eventowej pozwoliła nam zdobyć kolejną pulę potencjalnych Klientów. Każdy element promocji (ścianka, koszulki, zakładki do książki, monidło z postacią Hosta) zawierał kod QR z przekierowaniem landing page sprzedaży podręcznika.
Aby wzbudzić większe zainteresowanie, utworzyliśmy konkurs na Instagramie. Zadaniem było napisanie kreatywnego komentarza “jak się czujesz na scenie”, a laureaci mogli wygrać podręcznik oraz konsultację z wystąpień publicznych z Jarosławem Kuźniarem. Ulotka z zachętą do konkursu trafiła w paczce powitalnej dla wszystkich uczestników konferencji I Business & HR. Działanie zwiększyło też liczbę obserwujących instagramowy profil @voicehouseacademy.
Premiera podręcznika „The Host” przyciągnęła liczne grono uczestników do Trend House w CIC Warsaw. Zależało nam, żeby nie było to tylko spotkanie autorskie z Jarosławem Kuźniarem.
Zorganizowaliśmy dyskusję na żywo z ekspertami książki. Swoimi komentarzami podzielili się Daria Abramowicz, Dominika Pruszczak, dr Konrad Piotrowski, dr Ewa Pragłowska, Klaudia Łepkowska-Suska, Maja Wojnarowicz oraz ilustratorka Gosia Tchorzewska / GoTek Rysuje. Rozmowy dotyczyły psychologii, pracy z głosem, efektywnej komunikacji marek oraz procesu tworzenia. W drugiej części wydarzenia Kamil Sołdacki, szef audio Voice House, pytał Jarosława Kuźniara o kulisy pracy nad „The Host”.
Goście premiery mogli nie tylko osobiście spotkać się z autorem, ale również pogłębić wiedzę na temat występów publicznych.
Pierwsza część kampanii marketingowej podręcznika „The Host” zakończyła się sukcesem.
Po uruchomieniu wysyłek do pierwszych Czytelników, cały LinkedIn świecił na pomarańczowo. Ludzie pokazywali swoje mikołajkowe prezenty w postaci podręcznika i rekomendowali innym przeczytanie „The Host”. Pochlebnych recenzji przybywało, a my notowaliśmy kolejne fale zamówień. Polecenia liderów z różnych branż napędziły nam ruch na stronie Voice House Academy.
Communication Manager w Kuźniar Media
Pierwszy nakład podręcznika wyprzedał się w dwa miesiące i od razu postanowiliśmy zamówić drugi druk. W 2024 roku do sprzedaży książki i e-booka, dołączy audiobook „The Host”, co umożliwi dotarcie do szerszej grupy Odbiorców. ▋